Als je in Nederland een website hebt laten maken kan die door de teksten zoekmachine vriendelijk of SEO vriendelijk te maken goed worden gevonden door bezoekers. Dat betekent dat er niet alleen veel bezoekers naar je site komen, maar dat het om bezoekers gaat die op zoek zijn naar producten of informatie die door jouw bedrijf wordt geleverd. SEO vriendelijk wil zeggen dat zoekmachines de zoektermen van bezoekers optimaal doorverwijzen naar sites die daar een antwoord op geven. Daarom is het op de juiste wijze schrijven van teksten voor je website zo belangrijk.
SEO bij vertaalde websites
Als je website in meerdere landen wordt gebruikt moeten de teksten worden vertaald naar meerdere talen. Websites kunnen niet zomaar door de eerste de beste vertaler worden vertaald. Het is belangrijk dat er rekening wordt gehouden met de SEO vriendelijkheid in andere talen. Want anders leidt dat ertoe dat de website wellicht in Nederland wel goed scoort bij de zoekmachines, maar niet in het buitenland. Om te garanderen dat de zoekmachine vriendelijkheid van de vertaling op niveau is, is er bij Machielsen altijd sprake van SEO kundige vertalingen.
Zoekwoorden opnieuw bepalen
Bij het vertalen van websites naar een andere taal is het essentieel dat eerst naar de zoekwoorden wordt gekeken. Je moet in de vertaling dezelfde woorden gebruiken als in het Nederlands, maar ze wel definiëren voor gebruik in het buitenland. Dat vraagt enig onderzoek, want als je in Nederland het woord ‘verwarming’ als zoekwoord definieert, moet daarvoor in een Engelse vertaling het juiste woord worden gevonden. Vaak is er keus uit een aantal synoniemen, zoals in dit geval ‘heating’ of ‘heater’. Het is goed om voor aanvang van het vertalen te beslissen welke zoekwoorden worden gebruikt.
Werkwijze Machielsen
Als je een website laat vertalen door Machielsen krijg je sowieso een correct vertaalde website. De SEO specialisten zullen kiezen voor zoekwoorden die zijn afgestemd op de doelgroep. Als je dat wilt kun je een advies krijgen over de wijze van vertalen van de tekst en waarom is gekozen voor betaalde zoekwoorden. Er wordt alles aan gedaan om de website ook in het buitenland goed te laten scoren.